[Greeklug] Ubuntu Edge: υπάρχουν και άλλες απόψεις/ αμφιβολίες....

Simos Xenitellis simos.lists στο googlemail.com
Τρί 13 Αυγ 2013 11:56:58 EEST

2013/8/12 Ponos K. Pavlos <ponospaulos στο gmail.com>

> Το πρόβλημα για μένα με την canonical είναι ότι έχει έμμονες ιδέες. Και
> για να το εξηγήσω δείτε παρακάτω:

Η έκφραση «έμμονες ιδέες» δεν είναι κατάλληλη σε αυτή τη συζήτηση. Είναι
λογοτεχνική έκφραση, όπως λέμε π.χ. «η ποδοσφαιρική ομάδα X κατάφερε να
ξεπεράσει τον εαυτό της και να διατηρήσει την παράδοση των 20 τελευταίων
ετών» (δεν υπάρχει παράδοση μιας και οι ομάδες αλλάζουν ριζικά κάθε λίγα
χρόνια με νέους παίκτες/προπονητή).

Η Canonical, όπως κάθε εταιρία, θέλει να πετύχει τους στόχους της, και η
αύξηση του μεριδίου αγοράς αποτελεί ένα συγκεκριμένο στόχο.

Εμείς θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μία startup για δημιουργία octocopter kit
χαμηλού κόστους. Αυτός θα ήταν ο στόχος μας, και εκεί θα επικεντρωνόμασταν.
Μπορεί στο μέλλον να είχαμε τις βλέψεις για ολοκληρωμένο octocopter, και
αυτό θα ήταν ένας καλός επόμενος στόχος. Το «έμμονη ιδέα» δεν ταιριάζει σε
εταιρία που έχει καθορισμένους στόχους.

> Είσαι η διανομή με το μεγαλύτερο μερίδιο στο linux (ή έστω η πιο
> δημοφιλής). θέλεις να χτυπήσεις όσο περισσότερο μπορείς τη microsoft και
> καλά κάνεις. Για να το πετύχεις αυτό όμως τι κάνεις; Αναπτύσσεις ένα DE το
> οποίο είναι το ίδιο βαρύ με το περιβάλλον των windows.

«το ίδιο βαρύ»;
Αυτό που λέμε Windows 7 έχει πάνω από 40 εκατομμύρια γραμμές κώδικα (οκ,
περιλαμβάνει και πυρήνα).

Το δε Unity έχει γύρω στις 160.000 γραμμές κώδικα,
http://www.ohloh.net/p/ubuntu-unity

Το GNOME Shell έχει γύρω στις 80.000 γραμμές κώδικα,
http://www.ohloh.net/p/gnome-shell

Το E17 έχει πάνω από 300.000 γραμμές κώδικα,
http://www.ohloh.net/p/e17

Ο Firefox έχει πάνω από 9 εκατομμύρια γραμμές κώδικα,
http://www.ohloh.net/p/firefox

Άρα, ένας χρήστης των windows που έχει κουραστεί/βαρεθεί με τα θέματα
> ασφάλειας/ιών/κτλ, θα πάρει να βάλει τη 13,04. Και ανά 10' θα βλέπει το
> apport να του λέει ότι κάτι κατέρρευσε.

Είναι χρήσιμο να υπάρχει το apport ώστε να ειδοποιεί για σφάλματα στον
κώδικα, ώστε αυτά να διορθωθούν. Για παράδειγμα, αν καταρρεύσει το
plymouth, είναι καλό να καταγραφεί ώστε οι προγραμματιστές να είναι σε θέση
να αφιερώσουν χρόνο στην επίλυση.
Το ότι έχεις βάλει την έκδοση ανάπτυξης (development version) του Ubuntu
είναι θετικό, και ο στόχος είναι να βοηθήσεις στον εντοπισμό προβλημάτων
που σχετίζονται με το υλικό του υπολογιστή σου.

Κατά το https://wiki.ubuntu.com/Apport διαβάζουμε ότι «Apport is not
enabled by default in stable releases, even if it is installed. The
automatic crash interception component of apport is disabled by default in
stable releases for a number of reasons:...»
Δηλαδή, ένας τυπικός χρήστης που έχει βάλει μια σταθερή έκδοση του Ubuntu
δε θα βλέπει μη-μοιραία (non-fatal) μηνύματα σφαλμάτων.

> Είμαι σίγουρος ότι στη 10η φορά θα ζητήσει από ένα φίλο του να το βάλει
> ξανά τα windows που είχε. Γιατί άλλο να έχεις ένα DE(βλέπε unity) και να το
> αναπτύσσεις παράλληλα με το gnome2 και όταν ωριμάσεις να το λανσάρεις και
> άλλο να κάνεις τις δοκιμές σου στη "live" διανομή. Το 2ο κουράζει τους
> άπειρους χρήστες ενώ το 1ο μόνο τα άτομα που κάνουν testing..

Εδώ μιλάμε για ελεύθερο λογισμικό, όπου είναι ζωτικής σημασίας να υπάρχει
ανάδραση (feedback) κατά την ανάπτυξη του λογισμικού από τους ίδιους τους
χρήστες, και το λογισμικό δοκιμάζεται με μεγάλη εγκατεστημένη βάση.

Το να αναπτυχθεί το λογισμικό εσωτερικά και να δοθεί στο τέλος στους
χρήστες, έχει σοβαρό κόστος. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθούν οι
εταιρίες που παράγουν κλειστό λογισμικό, όπου με την ενοικίαση του
λογισμικού επιφέρουν κέρδη στην εταιρία.
Αντίθετα, στο ελεύθερο λογισμικό, υπάρχει η ανάγκη για βοήθεια από την
κοινότητα στην ανάπτυξη.

> Τι θέλω να πω μ' αυτό; Κοιτάμε να τραβήξουμε ένα μερίδιο απ' τα windows,
> το κάνουμε με το σωστό τρόπο; Δε λέω να μην πάμε μπροστά αλλά λύσεις τύπου
> unity και πολλών εφέ δε δίνουν μία καλή εναλλακτική σε κάποιον που θέλει να
> φύγει απ' τα windows. Νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που το mint έχει
> τέτοια άνοδο...

Το Unity έχει λιγότερα εφέ από αυτά που υποστηρίζει το Compiz (μετά από
ρύθμιση).
Ο στόχος με το Unity είναι να υπάρχει ένα καλαίσθητο περιβάλλον που να
λειτουργεί με επιτάχυνση υλικού ώστε η εμπειρία του τελικού χρήστη να είναι
η καλύτερη δυνατή.
Τυχόν ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιος, έχουν να κάνουν κατά
βάση με προβληματική υποστήριξη από τους οδηγούς της κάρτας γραφικών.
Ακόμα, όταν κάποιος γυρίζει μεταξύ ανοικτών και κλειστών οδηγών, μπορεί να
ενεργοποιήσει το llvm-pipe που είναι αρκετά αργό (τυπική κατάσταση όταν
δοκιμάζουμε με τον κλειστό οδηγό, και ο κλειστός οδηγός αποτυγχάνει να
ενεργοποιηθεί· εδώ θέλει ενεργοποίηση του ανοικτού και επανεκκίνηση).

Ποια είναι η πηγή σου για τη δημοφιλία του Linux Mint; Στο
http://stats.wikimedia.org/wikimedia/squids/SquidReportOperatingSystems.htm
αναφέρει
ένα μικρό ποσοστό.

Σίμος