[Greeklug] Ubuntu Edge: υπάρχουν και άλλες απόψεις/ αμφιβολίες....

Simos Xenitellis simos.lists στο googlemail.com
Σαβ 3 Αυγ 2013 16:00:25 EEST

2013/8/3 Petros F <petrosfreris στο gmail.com>

> δεν διαφωνώ με αυτό που λες, και στο κάτω κάτω εταιρία είναι και δεν
> νοείται να "μπαίνει μέσα" για χάρη του οτιδήποτε και οποιουδήποτε.
>
> Όμως όταν ο σεβασμός στην ιδιωτικότητα του χρήστη "πάει περίπατο" στο
> ελεύθερο λογισμικό, τότε υπάρχει θέμα!

Και ο Firefox θα μπορούσε να έχει επιλογή κατά την πρώτη εκκίνηση όπου να
μας προτρέπει να επιλέξουμε την προεπιλεγμένη (για εμάς) μηχανή αναζήτησης.
Ωστόσο, δεν το κάνει, και δίνει ως προεπιλογή το Google.
Ακόμα, και η αρχική σελίδα είναι το Google, όπου προτρέπει και τους χρήστες
να επιλέξουν υπηρεσίες της Google.
Ο λόγος που το κάνει έτσι είναι διότι με αυτό το τρόπο συνάπτει συμφωνία το
Mozilla Foundation με τη Google ώστε το Google να πληρώνει (τώρα) 300
εκατομύρια δολλάρια το χρόνο προς το Mozilla Foundation. Έτσι, το Mozilla
Foundation με τα χρήματα αυτά είναι σε θέση να αναπτύσσει έναν εξαιρετικό
περιηγητή, να κάνει την πρωτοβουλία με το FirefoxOS καθώς και πολλά άλλα.

Αν δεν υπήρχε αυτή η συμφωνία με τη Google, τότε το Mozilla Foundation δε
θα είχε έσοδα για να αναπτύξει το λογισμικό, και πολύ περισσότερο να
επιβιώσει. Διότι από δωρεές, το Mozilla Foundation λαμβάνει ελάχιστα έσοδα.

Η τρέχουσα συμφωνία Google+Mozilla Foundation έγινε πριν από δύο χρόνια,
και ήταν μια σκληρή διαπραγμάτευση. Εκείνο το διάστημα υπήρξαν και
«διαρροές» στον τύπο για πιθανή συμφωνία με το Bing, ώστε να βοηθήσει την
διαπραγματευτική θέση του Mozilla Foundation. Π.χ.
http://www.theverge.com/2011/10/27/2518447/firefox-bing-announced Το
αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων ήταν το Mozilla Foundation να παίρνει 300
εκ δολλάρια κάθε έτος, για 3 χρόνια, από την Google, με διατήριση ως
προεπιλογή την αναζήτηση στο Google.

Οπότε, με τη χρήση της αναζήτησης Google στην Ελλάδα να είναι γύρω στο 97%,
το «πλήγμα» στην ιδιωτικότητα μπορεί να φανεί μεγάλο. Σε νοιάζει;

Αυτό που παρατηρώ είναι ότι σε εκπλήσει κάτι που είναι φυσιολογικό. Είναι
φυσιολογικό να βγάζεις χρήματα και να πληρώνεις τους προγραμματιστές. Για
το Firefox μπορείς να μερικά κλικ να αλλάξεις από Google σε κάτι άλλο
(αρχική σελίδα, προεπιλογή στην αναζήτηση πάνω δεξιά). Στο Ubuntu με λίγα
κλικ (4) μπορείς να απενεργοποιήσεις τις προτάσεις από το κατάστημα της
Amazon.

2013/8/3 Petros F <petrosfreris στο gmail.com>

> Το θέμα είναι να δουν αυτοί που πρέπει ότι κάνοντας βαρύτερο το ubuntu,
> μόνο χάνουν.

Ο στόχος του Ubuntu είναι να στοχεύσει τα εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών
που χρησιμοποιούν Windows. Μιλάμε για ποσοστά χρηστών πάνω από 90% που θα
μπορούσαν να μεταβούν στο Ubuntu (ή άλλες διανομές).
Κάτι τέτοιο γίνεται πιο εύκολα με επικέντρωση στους υπολογιστές όπου
λειτουργεί η επιτάχυνση γραφικών, ώστε το γραφικό περιβάλλον να λειτουργεί
γρήγορα και ωραία.
Με καλή υποστήριξη στην κάρτα γραφικών, ακόμα και μια GPU που έχει μια
φθηνή ταμπλέτα μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά.
Για παλιούς υπολογιστές δίχως κατάλληλο οδηγό στην κάρτα γραφικών, τότε
πάνε σε Lubuntu, Xubuntu, Bodhi ή κάτι παραπλήσιο. Προσωπικά θα έβαζα
πάντως Ubuntu 12.04 και θα επέλεγα με ένα κλικ κάποιο άλλο διαχειριστή
παραθύρων (LXDE, E17, κτλ).

> Καλή και χρυσή η canonical, όμως η γνώμη μου είναι πως έχει παρουσιάσει
> κάποια μελανά σημεία από ένα σημείο και μετά...

Το πρόβλημα είναι δικό μας, όπου δεν ξέρουμε τι θέλουμε. Προσωπικά είμαι σε
θέση να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή ακόμα και με μινιμαλιστικό διαχειριστή
παραθύρων. Ωστόσο, με ενδιαφέρει να μεταβούν εκατομμύρια χρηστών από το
κλειστό λογισμικό στο ελεύθερο λογισμικό. Και βλέπω ότι αυτή τη στιγμή, το
Ubuntu συμβάλλει πάρα πολύ στο στόχο αυτό. Αυτά είναι τα στατιστικά για
Ελλάδα, http://clicky.com/marketshare/gr/operating-systems/linux/

Σίμος