[Greeklug] Ubuntu Edge: υπάρχουν και άλλες απόψεις/ αμφιβολίες....

Petros F petrosfreris στο gmail.com
Σαβ 3 Αυγ 2013 17:44:39 EEST

Στις 3 Αυγούστου 2013 - 4:00 μ.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis <
simos.lists στο googlemail.com> έγραψε:

> [...]
> Ωστόσο, δεν το κάνει, και δίνει ως προεπιλογή το Google.
> Ακόμα, και η αρχική σελίδα είναι το Google, όπου προτρέπει και τους
> χρήστες να επιλέξουν υπηρεσίες της Google.
> Ο λόγος που το κάνει έτσι είναι διότι με αυτό το τρόπο συνάπτει συμφωνία
> το Mozilla Foundation με τη Google ώστε το Google να πληρώνει (τώρα) 300
> εκατομύρια δολλάρια το χρόνο προς το Mozilla Foundation. Έτσι, το Mozilla
> Foundation με τα χρήματα αυτά είναι σε θέση να αναπτύσσει έναν εξαιρετικό
> περιηγητή, να κάνει την πρωτοβουλία με το FirefoxOS καθώς και πολλά άλλα.

Αν δεν υπήρχε αυτή η συμφωνία με τη Google, τότε το Mozilla Foundation δε
> [...]
> επιβιώσει. Διότι από δωρεές, το Mozilla Foundation λαμβάνει ελάχιστα έσοδα.
> Η τρέχουσα συμφωνία Google+Mozilla Foundation έγινε πριν από δύο χρόνια,
> και ήταν μια σκληρή διαπραγμάτευση. Εκείνο το διάστημα υπήρξαν και
> «διαρροές» στον τύπο για πιθανή συμφωνία με το Bing, ώστε να βοηθήσει την
> διαπραγματευτική θέση του Mozilla Foundation. Π.χ.
> http://www.theverge.com/2011/10/27/2518447/firefox-bing-announced Το
> αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων ήταν το Mozilla Foundation να παίρνει 300
> εκ δολλάρια κάθε έτος, για 3 χρόνια, από την Google, με διατήριση ως

´Αλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Από τη μία έχουμε ένα εξαιρετικό λειτουργικό που ξαφνικά βάζει από default
το search σε amazon και κάτι άλλες πεθαμένες υπηρεσίες (δεν τις θυμάμαι
όλες, καθώς γύρισα σε 12.04 (για να έχω και ενημερώσεις) αφού το είδα αυτό.
Από την άλλη έχουμε έναν εξαιρετικό browser που επί χρόνια το google τον
υποστήριζε (προ chrome εποχή) που συνεργάζεται με την google (που από μια
μεγάλη εταιρεία παροχής υπηρεσιών αναζήτησης εξελίχθηκε στην μεγαλύτερη
εταιρεία παροχής κάθε λογής πρωτοπόρων υπηρεσιών).
Και από τη στιγμή που είναι η μόνη που παρέχει αυτές τις υπηρεσίες δωρεάν,
ο κόσμος την προτιμά.

Η γνώμη μου επί του θέματος είναι πως αν η canonical ή οι devs του ubuntu
θεωρούν ότι είναι λάθος να υπάρχει στον firefox προεπιλογή το google, ας
κάνουν ότι ακριβώς έκανε το LinuxMint και το LMDE. O κώδικας υπάρχει ήδη!
Για τον Firefox δε ότι πρέπει να υπάρχει πεδίο κατά την πρώτη εκκίνηση που
να μην έχει τίποτα προεπιλογή και να εμφανίζει σε τυχαία σειρά μηχανές
αναζήτησης από τις οποίες να επιλέγει ο χρήστης.

Στις 3 Αυγούστου 2013 - 4:00 μ.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis <
simos.lists στο googlemail.com> έγραψε:

> Οπότε, με τη χρήση της αναζήτησης Google στην Ελλάδα να είναι γύρω στο
> 97%, το «πλήγμα» στην ιδιωτικότητα μπορεί να φανεί μεγάλο. Σε νοιάζει;

Βεβαίως και με νοιάζει!
Αντιπροτάσεις όμως ή λύσεις, σοβαρές και ολοκληρωμένες δεν βλέπω -δυστυχώς-
στον ορίζοντα.
(Μην ακούσω DuckDuckGo γιατί είναι τουλάχιστον αστείο να πιστεύει κάποιος
ότι στην παρούσα φάση μπορεί να κάνει το ίδιο καλές αναζητήσεις...)

Στις 3 Αυγούστου 2013 - 4:00 μ.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis <
simos.lists στο googlemail.com> έγραψε:

> Αυτό που παρατηρώ είναι ότι σε εκπλήσει κάτι που είναι φυσιολογικό. Είναι
> φυσιολογικό να βγάζεις χρήματα και να πληρώνεις τους προγραμματιστές. Για
> το Firefox μπορείς να μερικά κλικ να αλλάξεις από Google σε κάτι άλλο
> (αρχική σελίδα, προεπιλογή στην αναζήτηση πάνω δεξιά). Στο Ubuntu με λίγα
> κλικ (4) μπορείς να απενεργοποιήσεις τις προτάσεις από το κατάστημα της
> Amazon.

Διόρθωσε με αν κάνω λάθος, αλλά μία από τις πρωταρχικές αξίες στο ΕΛΛΑΚ
είναι ο σεβασμός στην ιδιωτικότητα του χρήστη, άρα εν προκειμένω το σωστό
είναι να υπάρχει επιλογή στην εγκατάσταση με προεπιλογή το πακέτο αυτό να
είναι απενεργοποιημένο.
Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με την χρηματοδότηση στο ΕΛΛΑΚ, αρκεί να αυτή να
μην ποδοπατά τις αρχές του.

> [...]

> μπορούσαν να μεταβούν στο Ubuntu (ή άλλες διανομές).
> Κάτι τέτοιο γίνεται πιο εύκολα με επικέντρωση στους υπολογιστές όπου
> λειτουργεί η επιτάχυνση γραφικών, ώστε το γραφικό περιβάλλον να λειτουργεί
> γρήγορα και ωραία.
> Με καλή υποστήριξη στην κάρτα γραφικών, ακόμα και μια GPU που έχει μια
> φθηνή ταμπλέτα μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά.
> Για παλιούς υπολογιστές δίχως κατάλληλο οδηγό στην κάρτα γραφικών, τότε
> πάνε σε Lubuntu, Xubuntu, Bodhi ή κάτι παραπλήσιο. Προσωπικά θα έβαζα
> πάντως Ubuntu 12.04 και θα επέλεγα με ένα κλικ κάποιο άλλο διαχειριστή

Συμφωνώ, αλλά μιας και αποτελεί (είτε το θέλουμε είτε όχι) την είσοδο στον
κόσμο του λίνουξ για ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών, το σωστό δεν θα ήταν να
μπορεί ο χρήστης στο live session να δεί και άλλα DEs? Όχι πολλά, μόνο τα 4
βασικά. Ούτως ή άλλως το iso πλέον έχει ξεφύγει πέραν των 700 MB...

Στις 3 Αυγούστου 2013 - 4:00 μ.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis <
simos.lists στο googlemail.com> έγραψε:

> Το πρόβλημα είναι δικό μας, όπου δεν ξέρουμε τι θέλουμε. Προσωπικά είμαι
> σε θέση να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή ακόμα και με μινιμαλιστικό
> διαχειριστή παραθύρων.

Ωστόσο, με ενδιαφέρει να μεταβούν εκατομμύρια χρηστών από το κλειστό
> λογισμικό στο ελεύθερο λογισμικό. Και βλέπω ότι αυτή τη στιγμή, το Ubuntu
> συμβάλλει πάρα πολύ στο στόχο αυτό. Αυτά είναι τα στατιστικά για Ελλάδα,
> http://clicky.com/marketshare/gr/operating-systems/linux/

 Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με αυτό που λες, αλίμονο!

´Ομως φοβάμαι πως:
*περιορίζοντας ένα χρήστη σε ένα DE (δηλ χωρίς άλλη επιλογή στην
εγκατάσταση) και πόσο μάλλον το Unity που δεν υπάρχει σε καμιά άλλη διανομή
(πρόσφατα κατάφερε κάποιος μόνο να το δουλέψει σε openSUSE αν δεν απατώμαι)
*Παίρνοντας προσωπικά του δεδομένα και στέλνοντάς τα σε υπηρεσίες
αναζήτησης χωρίς αυτό να αναφέρεται και χωρίς να διασφαλίζεται η ανωνυμία
στην αναζήτηση (θα μπορούσε να υπάρχει ενημερωτικό μήνυμα στην οθόνη
εγκατάστασης)
*Με το apport να κρασάρει τόσο άσχημα συνεχώς εδώ και 4 εκδόσεις
δυστυχώς βάζουμε τους υποψήφιους νέους χρήστες ελεύθερου λογισμικού σε
καινούρια μηλόκουτα ή σε καινούρια παραθύρια.

Και για να καταλήξω στο θέμα μας (που είναι πως το ubuntu έχει γίνει
ασήκωτο) είναι κρίμα, γιατί αυτό που ο χρήστης πρέπει να καταλάβει για να
μπει στον κόσμο του ΕΛΛΑΚ είναι ότι το διαφορετικό είναι η πληθώρα επιλογών
για χρήση, ανάπτυξη και μοίρασμα λογισμικού και όχι το ότι αν έχει ένα
καινούριο σουπερντούπερ μηχάνημα μπορεί να τρέξει ΚΑΙ gnu/linux. Αλλά ούτε
να έρθουν στο linux για να γλιτώσουν το φόβο της παρακολούθησης. Προσωπικά
δεν θέλω να αποτελεί ο φόβος κίνητρο, αλλά η ανάγκη για ένα καλύτερο
λειτουργικό!

Πέτρος

ΥΓ: είμαι και Ubuntu και firefox user...