[Greeklug] Σώστε τη MySQL! » ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

Nick Demou ndemou στο gmail.com
Δευ 4 Ιαν 2010 18:47:13 EET

2010/1/4 Stavros Temertzidis <bullgr στο gmail.com>:
> Όσον αφορά τις φοβίες μου (όπως και άλλων χρηστών) για τη Mysql, δεν έχω
> καμία όρεξη να γράφω "κατεβατά" για να εξηγήσω το τι συμβαίνει... Γιατί
> εκτός του ότι θα φάω πάνω από μια ώρα για να τα γράψω, είναι σχεδόν βέβαιο
> ότι δεν θα κάτσει να τα διαβάσει κανείς σχολαστικά παρά μόνο με μια φευγάτη
> ματιά.
> Θα θέσω μόνο κάποιες απορίες για να σου δώσω το κίνητρο να ψάξεις μόνος σου
> τις απαντήσεις...
> *Η Oracle όλα αυτά τα χρόνια είχε ως αντίπαλο δέος έναντι της δικιάς της
> εμπορικής λύσης, την Mysql...

Μην το θεωρείς δεδομένο αυτό: πολύς κόσμος διαφωνεί στο ότι η Oracle
έχει αντίπαλο δεος την Mysql. Δες π.χ. εδώ
    http://news.cnet.com/8301-13505_3-10412734-16.html
(BTW και προσωπικά πιστεύω ότι η Mysql απειλεί την Oracle μόνο τις
πωλήσεις σε άσχετους που δεν ξέρουν τι θέλουν να αγοράσουν αλλά το
ίδιο λένε πολύ πιο σοβαρά άτομα από εμένα)

> Τώρα που την αγόρασε, τι πιστεύεις ότι θα
> κάνει; Θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη Mysql; Θα συνεχίσει δηλαδή να βγάζει
> μόνη της τα μάτια της;

το χειρότερο που μπορεί να κάνει είναι να πάψει να ασχολείτε μαζί της
και να το αναλάβει κάποιος άλλος.
(ΝΟΜΙΖΩ όμως ότι έχει δεσμευτεί για να κάνει πολύ περισσότερα -- δεν
πέρνω όρκο)
Το καλύτερο είναι να κάνει ένα καλό segmentation του πελατολογίου της και
α) να πουλάει την παραδοσιακή λύση της στους πελάτες που την έχουν ανάγκη,
β) να πουλάει υποστήριξη με prestige στους νεους πελάτες της που το
θέλουν (mysql) (βλ. πχ. redhat) και να προωθεί εύκολα την παραδοσιακή
της λύση ως δυνατότητα upgrade
γ) να πουλάει μούρη σε αυτούς που θέλουν μια τζάμπα λύση και ούτως ή
άλως δεν θα αγοράζανε τίποτα και από κανέναν

> *Η Oracle έχει κακή φήμη στο χώρο του ΕΛΛΑΚ... Με αποτέλεσμα να μην την
> εμπιστεύεται η κοινότητα της Mysql και να θέλουν να αποχωρήσουν οι
> developers... Μάλιστα υπάρχει έντονη φημολογία για fork... Που δυστυχώς το
> fork είναι η έσχατη λύση...

και έχει λειτουργήσει τέλεια στο παρελθόν ξανά και ξανά

> *Σκέψου επίσης τι αναστάτωση θα προκαλέσει η διάσπαση της κοινότητας Mysql
> στα εκατοντάδες έργα που χρησιμοποιούν Mysql (πχ drupal, joomla, phpbb
> κλπ)... Πόσες άπειρες ανθρωποώρες θα χρειαστούν από τους developers για να
> αλλάξουν πλατφόρμα ή να προσαρμόσουν το (ενδεχόμενο) fork... Τι σύγχυση θα
> προκαλέσει στους χρήστες...

Μιλάμε για maintenance fork όχι rewrite. Στην αρχη δεν θα αλλάξει
τίποτα. Αργότερα μπορεί να είναι από ελάχιστή έως κουραστική δουλειά
για τον Admin. Αλλά αργότερα το ίδιο μπορεί να συμβεί και χωρίς fork.

> *Οι κοινότητες που χρησιμοποιούν κατά κόρον Mysql πιστεύεις ότι ενήργησαν
> σωστά, αφήνοντας ένα project που έφτασε τις 70.000 λήψεις ημερησίως, να
> βολοδέρνει από εταιρία σε εταιρία; Δεν θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες
> ενέργειες ώστε να διασφαλιστεί από κάποιον οργανισμό/φορέα όπως το Free
> Software Foundation;

Ο linux kernel είναι λιγότερο σημαντικός από την Mysql? Βλέπεις να
αγχώνεται κανένας που δεν τον /διασφαλίζει/ κάποιος οργανισμός/φορέας?
Έχεις σκεφτεί γιατί? Μήπως γιατί ΔΕΝ υπάρχει ανάγκη διασφάλισης?

Διάβασε τουλάχιστον αυτό:
http://www.softwarefreedom.org/resources/2009/Oracle-Sun-EC-opinion.pdf
αν θες λίγο πιο σοβαρή ανάλυση (συγνώμη αλλά έχω πολύ λίγο χρόνο)

> Φίλε μου, δεν θα σου απαντήσω με το ίδιο επιθετικό ύφος που έκανες εσύ...

Σταύρο σε διαβεβαιώ πως δεν υπήρχε ΚΑΜΙΑ επιθετικότητα απολύτως στο
προηγούμενο post. Έγραψες κάτι σύντομο και χωρίς τεκμηρίωση και σου
απάντησα με κάτι σύντομο και χωρίς τεκμηρίωση. Αλλά  επίσης σε
παρακίνησα και σου έδωσα την δυνατότητα  να αφιερώσεις κάποιο χρόνο
για να μου αναλύσεις περισσότερο κάποια σημεία ώστε να δω αν αξίζει να
σου αφιερώσω με τη σειρά μου περισσότερο χρόνο για να σου εξηγήσω που
πιστευώ ότι κάνεις λάθος. tit for tat ( και ίσως  να είναι και λίγο
κακό impedance matching των tact filters μας:
http://www.mit.edu/~jcb/tact.html ). Μακάρι να είχα απεριόριστο χρόνο
για να παρουσιάζω ευρείες σε βάθος και εκπαιδευτικές απαντήσεις κάθε
φορά αλλά φυσικά είναι αδύνατον :)

> Εάν κρίνεις ότι είμαι άσχετος με το ΕΛΛΑΚ & GPL δεν με απασχολεί... Απόψεις
> εκφράζω όπως άλλοι τόσοι σχετικοί και μη... Εκτός και εάν απαιτείται να
> είσαι πτυχιούχος "Guru" του ΕΛΛΑΚ για να εκφράσεις μια άποψη σε μια λίστα...

αλίμονο όχι. Απ' την άλλη να θυμάσαι ότι όταν γράφεις σε δημόσια λίστα
θα λαμβάνεις και δημόσιες απαντήσεις. Με όλα τα θετικα και αρνητικά
που αυτό συνεπάγεται.

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS