[GreekLUG] Εργασία για την Intel Management Engine, την εμπιστοσύνη και την Κυβερνοασφάλεια (Αγγλικά)

Apo11o mail στο apo11o.net
Πεμ 22 Φεβ 2024 17:59:20 EET

Όπως ανέφερα πριν, δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσουμε στη δημόσια λίστα. Όσα άτομα ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το ανοικτό και ασφαλές υλισμικό μπορούν να μας ρωτήσουν προσωπικά μέσω e-mail ή στο matrix. Το alias μου είναι @apo11o:matrix.org.

Θα κλείσω μόνον λέγοντας πως αυτή την στιγμή η Google, όσο περίεργο και να ακούγεται, είναι ο μόνος φορέας που φαίνεται να κάνει πραγματικές προσπάθειες για ανοικτά ολοκληρωμένα κυκλώματα ("τσιπάκια"). Όσ@ σχεδιάζουμε αυτήν τη στιγμή ανοικτό υλισμικό χρησιμοποιούμε τα PDKs της. Το σχέδιο υλισμικού έχει διαφορετικές δυσκολίες από το λογισμικό. Μεταξύ άλλων απαιτεί πολλές συνεργασίες με φορείς όπως διανομείς standard cell, κατασκευαστές, κτλ, και γι'αυτό και ένα πιο συνεργατικό πνεύμα είναι αναγκαίο. https://opensource.googleblog.com/2022/05/Build%20Open%20Silicon%20with%20Google.html?m=1

Στο κομμάτι της ασφάλειας τώρα, μια εξαιρετική δημοσίευση είναι το FAQ του GrapheneOS, συγκεκριμένα το "Which devices will be supported in the future?" https://grapheneos.org/faq#future-devices

Και πάλι χίλια συγγνώμη για την κατάχρηση της λίστας. Είναι το τελευταίο μήνυμα που στέλνω. Συγγνώμη και σε εσένα Νίκο, σε καμία περίπτωση δεν θέλω να μειώσω την δουλειά σου. Συμφωνώ πως όσ@ ενδιαφέρονται πρέπει να την διαβάσουν. Από 'κει και πέρα το κάθε άτομο κρίνει για τον εαυτό του και μπορεί να μας ρωτήσει τυχόν απορροίες είτε με προσωπικό e-mail, είτε στο matrix.

Καλή συνέχεια.
-------- Αρχικό Μήνυμα --------
Την 22 Φεβ 2024, 07:17, Nikos Parafestas έγραψε: