[GreekLUG] Ψηφιακή ιχνηλάτηση στα κινητά

Pavlos Ponos pavlos.ponos στο gmail.com
Πεμ 23 Απρ 2020 21:23:14 EEST

Συμφωνώ απόλυτα με όσα είπες για την ιδιωτικότητα που είναι δύσκολο να
την κρατήσεις ιδιωτική.. Ακόμα και εγώ που στέλνω το mail αυτό, έρχεται
σε εσάς μέσω της google..

Αν είμαι σε θέση να προτείνω μερικά tips που προσπαθώ να εφαρμόζω:

1. χρησιμοποιήστε TOR browser για το σερφάρισμα και τις αναζητήσεις σας.
Όχι να στήσετε relay που μπορεί να είναι και παράνομο (?) αλλά τον browser
2. για social media κτλ, χρησιμοποιήστε ένα άλλο browser ο οποίος θα
είναι μόνο γι αυτή τη δουλειά. Και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν ανεβάζω
φωτό με τη φάτσα μου, όταν και όποτε μπαίνω
3. αντί για messenger/viber/what's up κτλ, χρησιμοποιήστε signal, open
source με end-to-end encryption (έχει περάσει και peer review)
4. αντί για zoom, skype κτλ, δοκιμάστε το jitsi, πάλι με κρυπτογράφηση
end-to-end
5. για ανταλλαγή email μπορεί να χρησιμοποιηθεί κρυπτογράφηση ανοιχτού /
ιδιωτικού κλειδιού. Ας κάνουμε την αρχή ως σύλλογος να το καθιερώσουμε,
έστω μεταξύ μας.
6. και πολλά άλλα

Με όλα αυτά θέλω να πω πως υπάρχουν τρόποι να περιορίσεις το κακό, χωρίς
να γίνεις ακοινώνητος ή άνθρωπος των σπηλαίων. Φυσικά και πάλι, αν
συνδέσω τη smart tv μου με το netflix για να δω το the last dance, είναι
μία "πόρτα", αλλά είναι συνειδητή επιλογή και ξέρω το "κακό" που μπορεί
να γίνει.

Σωστά είπες ότι από εμάς ξεκινάει και σε μας καταλήγει, αλλά μη ξεχνάτε,
thing global, act local ;)

Επισυνάπτω 1 mail που έλαβα απ' τη λίστα του ΤOR, για όποιον θέλει να
διαβάσει.

Pavlos Ponos

My Linkedin profile:
www.linkedin.com/in/pavlos-k-ponos

Don't send me files in the following formats:.doc(x),.xls(x),.ppt(x)
Instead, try and use Open Document formats: https://www.libreoffice.org
Save your money by using a Linux distro: http://distrowatch.com/