[GreekLUG] Η εξέλιξη των ελεύθερων προτύπων στο δημόσιο

Vangelis Skarmoutsos skarmoutsosv στο gmail.com
Κυρ 30 Οκτ 2016 22:29:39 EET

Αφορμή πήρα από ένα email που έλαβα την 1-4-2016 από την Αποστολίδου
Χρυσαφή μέσω της λίστας του greeklug και είχε τίτλο "Ανοιχτό λογισμικό και
εξοπλισμός για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση" και μοναδικό
περιεχόμενο ένα σύνδεσμο
<http://www.diorismos.gr/ekpaideush/24349/anoixto-logismiko-kai-eksoplismos-gia-prwtovathmia-kai-deuterovathmia-ekpaideush>
.

Αφού επισκέφθηκα τον σύνδεσμο, έστειλα στις 8-4-2016  το παρακάτω email με
τίτλο "Σχετικά με το Ελεύθερο Λογισμικό":

 Η «Ομάδα Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού
> [...]
> τομείς που ελέγχει άμεσα το κράτος.*
>
> Επίσης να σας δηλώσω ότι είμαι στην διάθεση σας για την υποστήριξη της
> εκπαιδευτικής κοινότητας.
> Άλλωστε ήδη έχω προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες μου στο Νηπιαγωγείο
> Λαγκαδικίων, στο ΠΣΠΘ, στο Παιδικό χωριό στο Φίλυρο, και μέσω του συλλόγου
> greeklug.gr σε κοινωφελείς δραστηριότητες.
>
> Αν θέλουμε να μπορούμε να συγκριθούμε με τους προγόνους μας και να
> ευημερούμε, τότε πρέπει να θέτουμε υψηλούς στόχους και να αγωνιζόμαστε γι'
> αυτούς. Και τι καλύτερος στόχος από την ελευθερία;

Σήμερα διάβαζα τον νόμο 4415/6-9-2016 και αξίζει να σας αναφέρω μερικά
σημεία του:

Άρθρο 49
> [...]
> αφορούν τις *ανοιχτές* ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση,
> ιστ) τον τεχνικό συντονισμό *όλων* των αποθετηρίων εκπαιδευτικού
> περιεχομένου ώστε το περιεχόμενό τους να είναι διαθέσιμο με *ανοιχτά
> πρότυπα και ανοιχτές άδειες*,
> ιζ) τη διοργάνωση δράσεων για τη χρήση και εμπλουτισμό αποθετηρίων
> *ανοιχτού* περιεχομένου όπως η Europeana, η Wikipedia, το OpenStreetMap,
> κ.λπ.,
> ιη) τη διαχείριση και λειτουργία του δικτυακού τόπου
> http://opengov.minedu.gov.gr, και
> ιθ) το χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος».

Ειδικά η παράγραφος ιστ) είμαι σίγουρος ότι είναι κάτι που όλοι μας
επιθυμούσαμε εδώ και πολλά χρόνια και μας δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε τις
προσπάθειες μας για ελεύθερο λογισμικό αλλά και για κάθε είδους ελευθερία.

Περισσότερες πληροφορίες για την GreekLUG λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου