[Greeklug] Το οικοσύστημα GNU-Linux βρίσκει νέα ορμή με το... gaming ;;;

Panagiotis Georgiadis drpaneas στο gmail.com
Σαβ 21 Σεπ 2013 15:49:16 EEST

Ο Phoronix γλύφει συνεχώς την Valve αλλά στο τέλος πάντα παίρνει τα μπισκότα του στο χέρι. Προσωπικά δεν τον εχω σε καμια εκτίμηση, καθώς παραπληροφορεί τον κόσμο με πλαστά και άκυρα benchmarks καθε τρεις και λίγο. Πολλοί σοβαροί Linux developers τον αποκαλούν χαϊδευτικά Moronix. Η Valve αυτό που κάνει είναι να μεταφράζει on the fly το OpenGL σε DirectX μέσω του Steam. Δεν προσφέρει κάτι αυτό, παραμόνο το γεγονός ότι μπορείς και παίζει παιχνίδια με επίσημο τρόπο.

Σιγα σιγά ίσως αρχίσουν να γράφονται κάποια εργαλεία, αλλά με εξαίρεση το Unity3D, δεν υπάρχει κάτι άλλο αντίστοιχο. Με απλά λόγια αν θες να γράψεις παιχνίδια για PlayStation3 θα βάλεις Windows. Το ίδιο ισχύει προφανώς και για Xbox360 ή  Nintendo WiiU. Ακόμα και για PC Games, όλα τα εργαλεία είναι γραμμένα για Windows. Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να υπάρξει κανα προγραμμα τύπου Stencyl για gaming μεσω browser ή η Valve να δώσει SDK για να κανουμε modifications. Αν σκεφτείς ότι το gaming στο PC είναι αρκετά παραγκονισμενο πλέον στις μέρες μας, τότε το gaming στο Linux είναι ακόμα περισσότερο. Για αυτο και η Valve στοχεύει στο SteamBox (σε πλατφόρμα video gaming console). Σκέψου μόνο ότι το GTA V πούλησε 800.000.000 δολλάρια μέσα σε 24 ώρες (χωρίς να έχει βγει για PC).

Εν τέλη, πιστεύω πως το Linux θα λάβει μεγάλη δημοσιότητα μόνο αν η Valve δώσει καποιο εργαλείο για porting στους game developers. πχ το XNA οταν βγηκε ήταν ο παράδεισος των indie gamedevs. Τώρα η MS το κλείνει και όλοι αυτοι δεν εχουν που να πανε. Αν ειναι εξυπνη η Valve θα τους παρει και θα τους φερει στο Linux. Είδωμεν!