[Greeklug] Προσoμοίωση κανονικής τηλεόρασης με VLC

Nicholas Papazoglou nikos στο greeklug.gr
Τρί 15 Ιαν 2013 19:45:38 EET

Παρακάτω περιγράφω πως δημιούργησα κάτι που να μοιάζει με πρόγραμμα
αναπαραγωγής τηλεόρασης με το VLC. Το τρέχω σε διαφορετικές διανομές με
ίδια επιτυχία. Φυσικά θα πρέπει να έχετε ένα TV USB Stick ή άλλης μορφής
κάρτα τηλεόρασης και να έχει αναγνωριστεί από το λειτουργικό οπότε θα
τρέχει και ο κατάλληλος driver. Αν το w_scan δεν δουλέψει, δεν θα έχετε
σωστά εγκατεστημένη την κάρτα του δέκτη σας.

1) Έγκαθιστούμε το VLC (αν δεν το έχουμε ήδη)
2) Εγκαθιστούμε το w-scan (αν δεν το έχουμε ήδη)
3) Ανοίγουμε το τερματικό και τρέχουμε την εντολή
w_scan -ft -c GR -L > vlc.xspf
(αυτό θα ψάξει για διαθέσιμα τηλεοπτικά κανάλια και τα τα αποθηκεύση στο
αρχείο vlc.xspf το οποίο αναγνωρίζει ο VLC, συνήθως στον φάκελο του χρήστη).
4) Με διπλό κλικ στο αρχείο vlc.xspf θα ανοίξει ο VLC και θα ξεκινήσει
την αναπαραγωγή του πρώτου καναλιού στη σειρά.
5) Χρήσιμες ρυθμίσεις στον VLC:
- Προβολή -> προηγμένα στοιχεία ελέγχου (θα εμφανίσει το κόκκινο κουμπί
της εγγραφής προγράμματος)
- Εργαλεία -> Προτιμήσεις -> Βίντεο: θέτουμε το Deinterlacing στο
Αυτόματο και ορίζουμε στο πεδίο Force Aspect Ratio 19:9 (κλείνουμε και
ανοίγουμε τον VLC για τις νέες ρυθμίσεις)
6) Φτιάξτε ένα εικονίδιο συντόμευσης που ανοίγει απευθείας τον VLC ως
τηλεόραση. Επιλέξτε μια εικονα που θα ταίριαζε πχ μιας οθόνης. Η εντολή
που πρέπει να ορίσετε να τρέχει είναι:
% vcl file:///path-to-file/vlc.xspf
Για παράδειγμα εγώ έχω το αρχείο με τα κανάλια στο Dropbox που βρίσκεται
στον προσωπικό μου φάκελο. Η εντολή μου είναι: % vlc
file:///home/nicholas/Dropbox/vlc.xspf
7) Οδηγίες για συντόμευση στο XFCE
- Δεξί κλικ στη μπάρα -> Ταμπλό -> Προσθήκη νέων αντικειμένων ->
Εκκινητής -> Add
- Ο εκκινητής εμφανίζεται πάντα τέρμα δεξιά στην μπάρα. Μετακινήστε τον
όπου σας βολεύει (δεξί κλικ -> μετακίνηση)
- Στο νέο σας εικονίδιο κάντε δεξί κλικ -> Properties
- Επιλέξτε το σύμβολο + στα δεξιά και αναζητήστε τον VLC. Μετά πατήστε Add
- Κάντε κλικ στο VLC που μόλις προσθέσατε αν δεν είναι ήδη επιλεγμένο
- Επιλέξτε στα δεξιά το σύμβολο με το μολύβι για επεξεργασία
- Δώστε όνομα πχ Digital TV
- Αλλάξτε αν θέλετε και το σχόλιο πχ: Digital TV by VLC
- Αλλάξτε την εντολή με την δική σας. Για μένα πχ ήταν: % vlc
file:///home/nicholas/Dropbox/vlc.xspf
- Πατήστε το εικονίδιο για να το αλλάξετε (καθυστερεί λίγο η φόρτωση)
- Επιλέξτε πάνω να εμφανίζονται όλα τα εικονίδια και αναζητήστε το
totem-tv ( το βρήκα πιο πειστικό). Επιλέξτε το και πατήστε ΟΚ.
- Αποθηκεύστε τις αλλαγές (Save)
- Κλείστε το παράθυρο
- Πατήστε το εικονίδιο της τηλεόρασης και χαλαρώστε.......

Nicholas P.