[Greeklug] “Hand of Thief” banking trojan doesn’t do Windows—but it does Linux

Sergey Tsabolov ( aka linuxman ) sergios στο greeklug.gr
Κυρ 11 Αυγ 2013 00:50:37 EEST

Στις 10/08/2013 10:42 πμ, ο/η Kostis Mousafiris έγραψε:
> Κώστα πολύ ενδιαφέρων ο σύνδεσμος που ανήρτησες στη λίστα.
> Πιστεύω ότι υπογραμμίζει πως ΔΕΝ πρέπει τόσο "ελαφρά τη καρδία" να
> λέμε δεξιά-αριστερά, ότι "το GNU/ Linux δεν μπορεί να το χυτπήσει ιός".
Δεν μπορεί, έτσι που το κάνει στα Παράθυρα, και όπως ξέρεις λόγοι για
αυτό είναι αρκετοί, εγώ το έλεγα και λέω πολλές φορές γιατί.
> Πρόκειται για μια ανακριβή και απλοϊκή θέση.
Και όπως το λέω πολλές φορές 100% ασφαλές σύστημα δεν υπάρχει, υπάρχει
χρήστης που θα κάνει το λάθος.
Στο GNU/Linux or Linux πείτε το όπως θέλετε δεν θα μπορεί να γίνει με το
ίδιο τρόπο γιατί απλούστατα  υπάρχει τελείως άλλος τρόπος λειτουργίας
είτε του Γραφικού του GUI είτε του ίδιου συστήματος.

> Το άρθρο αναδεικνύει ωραιότατα ότι ένας από τους βασικούς λόγους που
> οι διάφοροι black hat crackers δεν ασχολήθηκαν ακόμη με το να παράγουν
> ιούς για την αγαπημένη μας πλατφόρμα, είναι απλούστατα διότι το σύνολο
> των χρηστών του GNU/Linux παραμένει ακόμη καταθλιπτικά μικρός, ειδικά
> όταν συγκριθεί με τη λαοθάλσσα των χρηστών MS Windows :-)
Κάνεις λάθος εδώ και καιρό υπάρχουν και είναι αρκετά δες εδώ την λίστα
http://www.rootkit.nl/projects/rootkit_hunter.html
Και εδώ επίσης  υπάρχει  http://en.wikipedia.org/wiki/Chkrootkit
Και πολλές αναφορές και εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Rootkit

Οπότε ότι και να γράφουν δεν είναι κάτι νέο, υπάρχουν εδώ και καιρό.
Ασχολήθηκαν crackers εδώ και καιρό με το θέμα, από τότε που μεγαλύτερο %
Servers έχουν στηθεί σε Linux και όχι σε Windows, και τότε άρχισε και
γράψιμο rootkits, backdoors και άλλα τέτοια.

Απλά πάντα εδώ έχει σημασία άνθρωπος και τι κάνει όταν λειτουργεί ένα Λ.Σ..
Αν κάτι δεν ξέρεις τι είναι ρωτάς, αν δεν μπορείς ζήτα βοήθεια, κάνε μία
αναζήτηση και ρώτα αν αυτό που βρήκες είναι έμπιστο, σωστό η όχι, και
ποτέ μην εκτελείς ότι βρήκες μπροστά σου, ρώτα αν δεν είσαι σίγουρος για
κάτι.

Και να αυξηθεί % χρηστών, ναι μπορεί να βρεθούν περισσότεροι που θα
βάζουν διάφορα χαζά σε διάφορα scripts και κάποιος θα την πατήσει, έχει
συμβεί εξάλλου αυτό, και ίσος και σε πακέτα είτε είναι .deb, .rpm ,
.tar.gz και άλλα.

Εμείς αυτό που οφείλουμε είναι, να ενημερώνουμε πως πρέπει να εγκαθιστά
εφαρμογές και από που ανάλογα με Διανομή πάντοτε.
Ναι ενημερώνουμε που μπορεί να ζητήσει βοήθεια και με ποιους τρόπους.
Και το βασικότερο είναι να μην κατεβάζει ότι βρει μπροστά του και να το
εκτελεί, τότε σίγουρα κάποιος θα την πατήσει.