[Greeklug] Windows 8 Tells Microsoft About Everything You Install, Not Very Securely

Κωστής Μουσαφείρης kvisitor στο gnugr.org
Παρ 24 Αυγ 2012 17:49:58 EEST

Κλέαρχε,

μπράβο σου που εντόπισες αυτή την είδηση και την μοιράστηκες μαζί μας στη
λίστα!
Πιστεύω, όμως, ότι θα ήταν ακόμη καλύτερα
αν ο καθένας μας αποφάσιζε να "σπρώξει" το θέμα λίγο παραπέρα..
Τι εννοώ;;

Εγώ πχ. πήρα αφορμή από αυτή την είδηση
και έγραψα κατ' ευθείαν ένα e-mail στο Νομικό Τμήμα του FSFE

(του οποίου η διεύθυνση είναι στη διάθεση του καθενός από την ιστοσελίδα:
  http://fsfe.org/activities/ftf/ftf.en.html)

Παραθέτω το αρχικό μήνυμα καθώς ΚΑΙ την απάντηση (που ήρθε μέσα σε λίγες
ώρες!!!):

Dear all (Αγαπητοί μου),

As you might recall (όπως ίσως να θυμάσθε),
I have written to you repeatedly in the recent past
(σας έχω γράψει κατ' επανάληψη στο πρόσφατο παρελθόν),

regarding various news that I occasionally spot in the Web,
(σχετικά με διάφορες ειδήσεις που εντοπίζω περιστασιακά στο Web)

potentially affecting our freedoms and our rights as users and as
citizens.
και που επξρρεάζουν εν δυνάμει την ελευθερία μας & τα δικαιώματά μας ως
χρήστες & ως πολίτες.

I appreciate enormously the work you are carrying out,
Εκτιμώ βαθύτατα τη δουλειά που κάνετε,

so I thought to write once more just to attract your attention
και για το λόγο αυτό σκέφθηκα να σας ξαναγάψω για να προσελκύσω την
προσοσχή σας

to the following (στο εξής): http://log.nadim.cc/?p=78

The title of this report is (Ο τίτλος του άρθρου είναι):
 Windows 8 tells Microsoft about everything You install, not very securely

which sums up nicely the whole story.
που σας ανακεφαλαιώνει πολύ όμορφα όλο το θέμα.

Not that it conveys anything particularly "new"
Όχι ότι μου λέει και τίποτα ιδιαίτερα "καινούργιο"

about MS and its nasty practices (για την MS και τις άσχημες πρατκικές
της)

but I just felt that they are gradually becoming more and more pervasive
and offensive...
(αλλά απλώς αισθάνθηκα ότι γίνονται σταδιακά όλο και πιο διεισδυτικοί και
προσβλητικοί...

Perhaps it could bear some legal implications as well,
(Ίσως αυτό θα μπορούσε να έχει και κάποιες νομικές προεκτάσεις

for instance with the European Antitrust Watchdog or something similar..
όπως, για παράδειγμα, με την Ευρωπαϊκή Αρχή εποπτείας κατά των μονοπωλίων
ή κάτι τέτοιο..)

Thanks for your attention (Ευχαριστώ για την προσοχή σας)

Constantine

Φυσικά, η απάντηση είναι ιδιαίτερα "μετρημένη",
πράγμα ευνόητο όταν έχεις να κάνεις με Δικηγόρους τέτοιων υποθέσεων,
αλλά με τιμά ιδιαίτερα το ότι μου απήντησε ο ίδιος ο Carlo Piana!!
(για όσους δεν τον γνωρίζουν, αρκεί λίγο ψάξιμο στο Διαδίκτυο...)

Dear Constantine (Αγαπητέ Κων/νε),

Thank you very much for keeping us updated.
Σε ευχαριστούμε που μας κρατάς ενήμερους.

Indeed we have read that story earlier today,
(πράγματι, ακούσαμε αυτή την ιστορία λίγο νωρίτερα σήμερα)

and as you I personally find it not particularly nice.
(και όπως και εσύ, δεν την βρήκα ιδιαίτερα ωραία)

However, this is from our point of view just the tip of the iceberg
Εν πάσει περιπτώσει, αυτό είναι, από τη δική μας σκοπιά, μόνον η κορυφή
του παγόβουνου

of Microsoft Windows' shortcomings from a Software Freedom's point of
view.
των μειονεκτημάτων (των ελλείψεων) της MS, από τη σκοπιά του Ελεύθερου
Λογισμικού.

We are looking into it, (Το κοιτάμε αυτό,)

but it is hard to find an antitrust angle
αλλά είναι δύσκολο να βρούμε μία γωνία του θέματος από αντιμονοπωλιακή
άποψη

that would be relevant to us (που να είναι σημαντική για εμάς)

although it is annoying that a competitor to Free Software
παρά το ότι είναι ενοχλητικό ένα ανταγωνιστής του Ελεύθερου Λογισμικού

in the application space can in theory gather privileged information
στο χώρο των εφαρμογών, να μπορεί να συλλέγει προνομιακά  πληροφορίες

on the installed base on its own platform.
σχετικά με την εγκατεστημένη βάση, πάνω στη δική της πλατφόρμα.

With best regards,
Με εκτίμηση

Carlo

Θα μου πεις: Τι κέρδισα με το που τους έγραψα;
Απάντηση: Τίποτε το άμεσο και το απτό. Αλλά αν ο καθένας τους ενημερώνει
και δείξουμε έτσι το έμπρακτο ενδιαφέρον μας για τα θέματα της ελευθερίας,
τότε σίγουρα κάτι θα κινηθεί προς όφελος της διάδοσης του Ελεύθερου
Λογισμικού...