[Greeklug] Διαβούλευση για τη χρήση Ανοικτού Λογισμικού στον Δημόσιο Τομέα

Kostas Boukouvalas boukouvalas στο gnugr.org
Τρί 25 Οκτ 2011 11:15:48 EEST

On 25/10/2011 10:08 πμ, Alex Asimakopoulos wrote:
> Σε ανοικτή διαβούλευση για την προώθηση του Ανοικτού Λογισμικού στον
> Δημόσιο Τομέα καλεί κάθε ενδιαφερόμενο η Εταιρεία Ελεύθερου
> Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ). Η διαβούλευση αφορά
> τη διαμόρφωση τεκμηριωμένης πρότασης για την προώθηση του Ανοικτού
> Λογισμικού και των Ανοικτών Προτύπων στον Δημόσιο Τομέα.
>
> Η πρόταση θα επικεντρωθεί στην κάλυψη ενός συνόλου από βασικές
> εφαρμογές ελεύθερου λογισμικού / λογισμικού ανοικτού κώδικα που θα
> υποστηρίζει τις επιχειρησιακές ανάγκες μιας τυπικής Δημόσιας Υπηρεσίας
> [...]

Ενδιαφέρον. Πρώτο σχόλιο βλέπω κιολας στο Νο1 της διαβούλευσης, τους
Στόχους (http://advisory.ellak.gr/?p=226), από έναν από τους ανθρώπους
που ξεκινήσανε το Linux στην Ελλάδα το μακρινό 1994, τον Σαράντο
Καπιδάκη, έναν αξιόλογο καθηγητή πανεπιστημίου, με τρεις βασικές
ρηξικέλευθες προτάσεις:

(1) Η πρόσβαση όλων των δεδομένων της δημόσιας διοίκησης από κάθε
ενδιαφερόμενο πολίτη.
(2) Η ευκολότερη συναλλαγή του πολίτη με την δημόσια διοίκηση.
(3) Η διαφάνεια και η ισότητα όλων απέναντι στην δημόσια διοίκηση.

Νομίζω οτι είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικό αυτή η κίνηση για τη
δημόσια διαβούλευση, αρκεί να γίνει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και
να συνεχιστεί ανεξαρτήτως των πολιτικών ή οικονομικών εξελίξεων. Επίσης,
βλέπω και τις προτάσεις που έκανε και ο Δαμιανός

(4) Μείωση του λειτουργικού κόστους της δημόσιας διοίκησης και του
ιδιωτικού τομέα
(5) Δημιουργία νέων εφαρμογών υψηλής προστιθέμενης αξίας πάνω στα
ανοιχτά δεδομένα ( ανοιχτά πρότυπα, ανοιχτή πρόσβαση)της δημόσιας
διοίκησης στο πεδίο της διαχείρισης γνώσης( επιχειρηματική ευφυΐα,
αυτόματες ροές εργασιών, συστήματα στήριξης αποφάσεων, εποπτείας)
(6) Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις ΤΠΕ με την ανάπτυξη κατάλληλων
συνθηκών για την υλοποίηση αποκεντρωμένων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων
που βασίζεται στο ελεύθερο λογισμικό

με τις οποίες επίσης συμφωνώ.

Ένα από τα ερωτήματα που μου έρχονται στο μυαλό τώρα είναι, σε ποιον θα
παραδοθεί αυτή η δημόσια διαβούλευση ώστε να υλοποιηθούν οι στόχοι της.
Στον πρωθυπουργο; Στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό
οικονομικών; Στον επόμενο ΓΓΠΣ; Στον πρόεδρο κάποιου Επιμελητηρίου;
Είναι εφικτό να πειστούν για την αναγκαιότητα του ΕΛ/ΛΑΚ οι πολιτικοί
και οι τεχνοκράτες τη στιγμή που έχουν πλήρως το κεφάλι τους στραμμένο
στις οικονομικές εξελίξεις και πολλοί από αυτούς αγνοούν τις διαφορές
ιλ, ελ, λακ, ελ/λακ καθώς και των μικτών μοντέλων ιλ/ελ ή ελ/ιλ ή ιλ/λακ
ή λακ/ιλ; Γιατί κακά τα ψέμματα, τώρα που υπάρχει πραγματική ανάγκη θα
πρέπει και οι υποστηρικτές αλλά και οι προγραμματιστές του ελ/λακ να
αποδείξουν οτι αυτό μπορεί να σταθεί ποιοτικά αξιοπρεπώς χωρίς να φάμε
κάποια χυλόπιτα επειδή "αυτό το ματζαφλάρι μπορεί τελικά να είναι τζάμπα
αλλά δε λειτουργεί όπως θέλουμε".