[Greeklug] Πως θα καταλάβω αν ένας σκληρός δίσκος είναι χτυπημένος;

Kostas Boukouvalas boukouvalas στο gmail.com
Πεμ 10 Σεπ 2009 17:39:07 EEST

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να θεωρηθεί ένας δίσκος
χαλασμένος. Οι σημαντικότεροι είναι:

α) Ο μηχανικός τρόπος. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο μπορεί ένας σκληρός δίσκος
να θεωρηθεί χαλασμένος εξαιτίας της μακρόχρονης χρήσης του βραχίονα εγγραφής
δεδομένων στη μαγνητική επιφάνεια του δίσκου. Κοινώς, ο βραχίονας "κλατάρει"
και δε λειτουργεί τόσο γρήγορα και σωστά όπως παλαιότερα.

β) Ο μαγνητικός τρόπος. Ο σκληρός δίσκος αν βρεθεί κοντά σε πολύ ισχυρό
μαγνητικό πεδίο υπάρχει περίπτωση να χαλάσει λόγω της διαφορετικής πόλωσης
του υλικού του. Αλλά το μαγνητικό αυτό πεδίο θα πρέπει να είναι *πάρα πολύ
ισχυρό* για να συμβεί κάτι τέτοιο (π.χ. ηχείο εγκατάστασης συναυλίας των
U2). Στην καλύτερη περίπτωση αυτού του τρόπου, χάνεις τα περισσότερα, αν όχι
όλα τα δεδομένα σου.

γ) Ο ηλεκτρικός τρόπος. Πιθανών ένας σκληρός δίσκος να έχει "καεί" από το
ανεβοκατέβασμα της τάσης του δικτύου ηλεκτρισμού. Γι' αυτό οι άνθρωποι
επινόησαν τα UPS αλλά και πάλι και αυτά δεν είναι πανάκεια.

Αν τίποτε από τα παραπάνω δε συμβεί, το συνηθέστερο είναι συνδυασμός των α)
και β) δηλαδή μετά από πολλές μαγνητίσεις/απομαγνητίσεις και μετά από πολύ
καιρό χρήσης ένας δίσκος "χαλάει". Σε αυτό βοήθησε τα μάλα τόσα χρόνια το
Format των Windows που κάνει ακριβώς αυτό! Να σβήνει το σκληρό δίσκο
ετοιμάζοντας τον ξανά για εγγραφή.

...φθαρτή ύλη είναι και οι σκληροί δίσκοι. Αλλά δυστυχώς η λογική των
Windows αλλά και των περισσοτέρων χρηστών Windows που "θέλω αυτό, θέλω
εκείνο, θέλω το παρακάτω πρόγραμμα" και θέλω να μπαίνω και σε στα σάιτ που
έχουν τους σπασμένους κωδικούς τους (αλλα και ιους) οδηγεί με μαθηματική
ακρίβεια στο Format.

Τουλάχιστον, την επόμενη φορά που θα κάνουν φορμάτ, ας βάλουν Linux για να
μη ξαναχρειαστεί για πολύ καιρό.